mandag den 29. oktober 2012

1. - 2. Semester


 

Tid, sted og rum 

Lærer: Iben Lindebjerg


Arbejdede sammen med Silja om overvejelserne til dette forløb, hvor vi sad og undersøgte hvad der ville passe godt til et emne som dette.




 Storyboardet som rummede hele det budskab vi gerne ville have haft ud. Desværre måtte vi kappe meget af på grund af tidspres, så hele den anden side af storyboardet plus den kvindelige blob, kom slet ikke med i filmen.

 

Det her var stedet vi arbejdede. Det var meget inspirerende med den brainstorm lignende væg vi havde bageved. Kommer helt sikkert til at gøre det igen.



Vi var begge ret hurtigt enige om filmens udseende og det var skønt bare at lege med blækket og farverne og prøve forskellige ting af før vi tog virkelig fat.



Tidligere i forløbet havde vi arbejdet lidt med begrebet 'tid' og snakket om hvordan vi forstod og tolkede den. Vi blev bedt om at sætte et billede på den og dette er nogle af mine overvejelser:




Det endte alt sammen op i denne her som er ment til at illustrerer en frustrationen.

Det var rart så tidligt i skoleåret at få stillet en tankevækkende opgave. 



Klassisk tegning

Lærer: Iben Lindebjerg



































At tegne på den måde man gør i klassisk tegning for første gang var en speciel oplevelse. Aldrig havde jeg sat mig ned på den måde og tænkt over kroppens vinkler og kanter. Aldrig havde jeg overvejet at bare det at sidde og studerer med øjnene og blyanten kunne hjælpe mig på så mange andre punkter i den måde jeg tegner.



”Fremmede i Danmark” - fri opgave 

Lærer Iben Lindebjerg

   Arbejdede igen sammen med Silja
Vi var interesseret i at skabe en ''følelses kasse'' som havde et meget mørkt pessimistisk ydre og meget smukt indre for at udtrykke fordomme overfor det fremmede og ukendte.












Jeg stod for dekorationen af kassens ydre....






...stod Silja for det indvendige


Det var rart at arbejde sammen med nogen til dette forløb. Det var også sjovt at prøve et nyt format og arbejde med andre materialer. Vi havde snakket en del om farvet starin og kul for at lave skarp kontrast og jeg er selv meget tilfreds med resultatet.




   

Farvelære og illustration 

Lærer Laura Schjødt


Vi startede dette forløb ud med at arbejde med farver og hvordan de virker. Senere tog vi det vi havde lært om farver og brugte det da vi fortsatte arbejdet på computeren. Det var solo projekt og første gang jeg arbejde med photoshop.




Jeg har aldrig rigtig givet mig selv tid til at sidde og lege med acryl i fritiden, så jeg griber hver chance vi har til at lege med det i skolen med kyshånd.



 Vi arbejdede også med kartoffeltryk Detter i min favorit.

Kaffe... for at vi kunne få fonemmelse for lys og skygge.

Vores opgave bestod i at illustrere Velfærd. Til at starte med havde jeg ingen idéer overhovedet.

Men lige pludselig ved at sidde og lave thumbnails fandt jeg noget som jeg ville lave.






Fandt ud af at jeg bedre kunne lide denne med outline.  


Dette blev det endelige billede på Velfærd

 
Uden ramme.

En af de sværeste ting i dette forløb var ''hvordan pokker illustrerer du velfærd?'' at tage et hf emne og putte et billede over det. Det var virkelig en hjernevrider for mig. Er meget glad for resultatet og det var en sund hjernevrider for den åbnede nye horisonter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar